A hideg idő miatt most kicsit lelassultak a munkálatok, de tavasszal megint ráerősítenek és októberig el is készülhet az első két ütem.
Egyre inkább látható az építkezés formáiból az Y-híd majdani végleges kinézete.

– Ahogyan az ismert, a kivitelezés első üteméhez kapcsolódóan a Tiszai szomszédságában épül egy P+R parkoló, ez a védőréteg szintig az elmúlt év végéig már elkészült, mint ahogyan a mintegy 16-17 ezer köbméter szerkezeti betont tartalmazó Y-híd vasbeton műtárgy főbb szerkezeti elemei is készen vannak. Emellett hetvenöt százalékos készültségben van a hídpálya és a támfalszakaszok monolit szegélyei is. A só- és korrózióvédelmi bevonatok folyamatában készültek és készülnek, akárcsak a hídpálya lemezszigetelése és annak védelme, amelyek előrehaladása az időjárás függvénye – részletezte Kiss Boglárka.
A munkálatok várhatóan a téli fagyokat követően február végén, márciusban gyorsulhatnak majd fel: az év első negyedévében mindenesetre biztosan megkezdődik a hídra telepítendő közvilágítási és forgalomirányítási szerkezetek beépítése, valamint minden egyéb acélszerkezet gyártása és szerelése.
Rendben haladnak a közműkiváltások is mind az Y-híd építésével, mind pedig a Vörösmarty utca négysávosításával érintett munkaterületeken. A turbókörforgalom negyedének nyomvonala (amelyik nem zavarja még a forgalom lefolyását) már körvonalazódik, mint ahogyan a négysávos útszakasz új sávjai is felsejlettek már. További részletek a Minap.hu cikkében olvashatók.